Vahvan väsymyksen vallassa, kellon nakuttaessa kohti aamun tunteja löytyy vielä ennen uneen vajoamista viitseliäisyyttä kirjoittaa yksi kitinämerkintä päällä leijuvasta vaivasta. Ihan vain omaksi muistutukseksi, vastaisuuden varalle. Toivottavasti unissa eivät odota liitelevät nuolet, violetit guidet ja snäp-on gridit. Ja Teksasin muotoiset vektorit. Näitäkin on joskus nähty.
Tulevaisuudessa, taittoon joutuessa uudemman kerran, täytyy kyllä etukäteen laatia muistilista ja opas, modus operandi, perustoiminnoista. Ne unohtuvat kovin nopeasti käyttämättöminä, ja sitten säätäessä menee liikaa aikaa. Yksinkertainen luettelo riittäisi, josta voisi nopeasti ilman turhaa hakemista kerrata perusjuttujen sijainnit eksyttävissä valikoissa. Näin täytyy tehdä ennen historiikkiin kajoamista. Jonka täytyy kyllä olla paljon mukavampi projekti, onhan se ihan oikea kirja, ja tilaakin pitäisi riittää. Ja sitä saa sentään suunnitella etukäteen ja ajan kanssa. Kuvitustakaan ei tarvitse ehkä pähkäillä hallitsemattomasti lennossa.
Ihmetyttää hieman lievä kaaos värikarttojen ja painoasetusten kanssa. Joskus tuntuu, ettei alallakaan se ole kovinkaan selvästi hallittua - ehkäpä koulutuksen saaneet tietävät tarkemmin mitä tekevät, ja osaavat myös vaatia oikeita parametrejä. Voi vain ajatella kuinka monet painotuotteetkin tuotetaan loppujen lopuksi lähinnä vain sinne päin.
Onneksi aina oppii kaikenlaista kiinnostavaa uutta, että ei vaiva ainakaan hukkaan mene. Sääli, että vaivalla korjaamani unirytmi uhkaa mennä taas sekaisin tällaisesta.
Tulevaisuudessa, taittoon joutuessa uudemman kerran, täytyy kyllä etukäteen laatia muistilista ja opas, modus operandi, perustoiminnoista. Ne unohtuvat kovin nopeasti käyttämättöminä, ja sitten säätäessä menee liikaa aikaa. Yksinkertainen luettelo riittäisi, josta voisi nopeasti ilman turhaa hakemista kerrata perusjuttujen sijainnit eksyttävissä valikoissa. Näin täytyy tehdä ennen historiikkiin kajoamista. Jonka täytyy kyllä olla paljon mukavampi projekti, onhan se ihan oikea kirja, ja tilaakin pitäisi riittää. Ja sitä saa sentään suunnitella etukäteen ja ajan kanssa. Kuvitustakaan ei tarvitse ehkä pähkäillä hallitsemattomasti lennossa.
Ihmetyttää hieman lievä kaaos värikarttojen ja painoasetusten kanssa. Joskus tuntuu, ettei alallakaan se ole kovinkaan selvästi hallittua - ehkäpä koulutuksen saaneet tietävät tarkemmin mitä tekevät, ja osaavat myös vaatia oikeita parametrejä. Voi vain ajatella kuinka monet painotuotteetkin tuotetaan loppujen lopuksi lähinnä vain sinne päin.
Onneksi aina oppii kaikenlaista kiinnostavaa uutta, että ei vaiva ainakaan hukkaan mene. Sääli, että vaivalla korjaamani unirytmi uhkaa mennä taas sekaisin tällaisesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti